Pričevanja


 

18.11.2019

Renault Trucks K - Litva - Vilniaus Regiono Keliai

Pri podjetju za vzdrževanje javnih cest v vilenski regiji je odgovoren za odstranjevanje snega in soljenje lokalnih cest; tako zagotavlja razmere za varno vožnjo. Saulius Batvinksas, vodja oddelka mehanike, predstavlja seznam prednosti modela Renault Trucks K, opremljenega s snežnim plugom.

  • VILNIAUS REGIONO KELIAI

    Leto ustanovitve: 1990.

    Število zaposlenih: 300.

    Število tovornjakov s prekucniki: 32, od teh 1 Renault Trucks K in 8 Renault Kerax.

    Skupna dolžina asfaltnih cest, ki jih je treba vzdrževati: 2.000 km.

Zakaj ste izbrali Renault Trucks serije K?

Saulius Batvinskas — Svoje zahteve smo navedli v razpisu in pokazalo se je, da Renault Trucks K povsem izpolnjuje naša pričakovanja. Popolnoma je prilagojen našim omejitvam in to je tisto, kar iščemo: poraba goriva je v razumnih mejah, odporen pa je tudi proti temperaturnim razlikam in koroziji.

Kateri so njegovi glavni aduti?

S.B — Moč motorja in zelo zmogljiv zavorni sistem. Vozilo je opremljeno s popolnoma zaščitenimi bobnastimi zavorami, ki so zelo uporabne in nadvse učinkovite pri delu poleti v kamnolomih ali pozimi na cestah. Opremljen je tudi s funkcijo počasne vožnje. Ta je velika prednost pozimi pri soljenju, ko vožnja z večjo hitrostjo ni mogoča.

5% Prihranek pri porabi goriva Renault Trucks K v primerjavi z drugimi vozili v voznem parku.

Ali poraba goriva pri tem vozilu igra pozitivno vlogo?

S.B — Naša vozila porabijo velike količine goriva, saj so zelo natovorjena. Renault Trucks K ga porabi 5 % manj od drugih vozil. Prostornina njegovega rezervoarja znaša približno 350 litrov, kar omogoča razdalje med 500 in 600 kilometri.

V kakšnih razmerah delujejo vozila?

S.B — Ta točka je bila del naših tehničnih zahtev: vozila morajo biti sposobna delovati pri temperaturah vse od –40 °C do +40 °C. Letošnjo zimo vozila Renault Trucks kljub temperaturam do –30 °C niso imela nikakršnih težav. Med drugimi prednostmi Renault Trucks K velja omeniti tudi posebno jekleno zaščito in dejstvo, da so vsi sklopi dobro zaščiteni.

Kateri kosi opreme vozniku lajšajo delo?

S.B — Oblika vzvratnih ogledal omogoča zelo široko vidno polje, stranska ogledala so tudi odlično zaščitena pred snegom in brozgo. Kolesa, nameščena pod vozilo, ne mečejo blata na stranice. Kar zadeva udobje kabine, so pri Renault Trucks razmišljali o vsem. Ogrevani sedeži so nastavljivi po višini in nagibu. Naši vozniki predvsem cenijo prostorne kabine. To se izkaže priročno predvsem pri prevažanju zabojev z opremo za njihovo delo.

MNENJE VOZNIKA

Ricardas Kasperavicius, voznik tovornjaka Renault Trucks K

Delo Ricardasa Kasperaviciusa, 36, je odvisno od vremenskih razmer. Ne glede na to, ali gre za čiščenje snega ali soljenje, delo ponoči ali v prometnih konicah, je njegovo delovno mesto ena od glavnih mestnih ulic, ki vodi od Trakaia, majhne vasi z bogato zgodovino, 30 kilometrov oddaljene od Vilne. Službo pri podjetju je začel pred 15 leti in pripoveduje: “Vožnja s tovornjakom Renault Trucks K mi je v resnično veselje; vse deluje tiho in povsem brez tresljajev.” Letošnjo zimo so bile temperature v Litvi zelo nizke, snežna odeja pa debela.
Ricardasu njegov Renault Trucks K popolnoma ustreza za delo na odseku ceste, za katerega je odgovoren. “Nanj je mogoče naložiti približno 11 ton soli ali peska, kar je več kot na katerikoli drug tovornjak,” nam pojasni.
Majhna poraba goriva je še ena od prednosti vozila Renault Trucks K.
Ne da bi poznal natančne številke, Ricardas ugotavlja, da se s čiščenja pogosto vrača z več kot polovico goriva v rezervoarju. Vozilo, še posebno primerno za urbano okolje, je opremljeno z dvema plugoma. ”Z njim opravimo več dela v krajšem času. Za to, kar danes naredim sam, bi v prejšnjih časih potrebovali dve vozili,” poudari Ricardas. Vendar hitrost ne sme ogroziti varnosti, zlasti če so vremenske razmere slabe.
S sprednjim in bočnim plugom mora voznik ravnati previdno.
Opravila, kot so spremljanje ceste, preverjanje odstranjevanja snega in nadzor soljenja, potekajo skoraj istočasno in zahtevajo visoko koncentracijo. “Treba je biti zelo previden, vse počnemo s pomočjo vzvratnih ogledal,” pravi voznik.
Ker Trakai leži v kmetijskem in gozdarskem območju, Ricardas včasih zapelje na zahtevnejši teren, kjer tvega, da se bo pogreznil.
Blokada diferenciala se tedaj izkaže kot zelo uporabna. “Ko moramo peljati čez polje, zadnja kolesa drsijo. Tedaj se sproži blokada, ki močno olajša naše delo. Uporaba tega sistema podpre drugo os, vozilo zato veliko laže napreduje,” nam pojasni voznik.

“Z vozilom Renault Trucks K pri tem nimamo nikakršnih težav.”

Saulius Batvinskas