Share

Poročilo

Oblikovanje: revolucija električnih tovornjakov

Elektromobilnost

Zeleni viri energije

4min
Meeting with the design team, with a 3D truck on a screen

Paul Daintree je direktor oblikovanja pri družbi Renault Trucks. S svojo 20-člansko ekipo snuje in napoveduje, kakšni bodo jutrišnji električni tovornjaki. HDD Express je revolucionaren ne le po videzu, temveč tudi po svoji arhitekturi, saj z zasnovo, ki na prvo mesto postavlja povezljivost, doseg in ekološke lastnosti, pomeni popoln prelom s preteklostjo.

"Družbi Renault Trucks France sem se septembra 2006 pridružil kot vodilni oblikovalec notranjosti v Lyon Saint-Priestu. Od takrat - in še prej, ko sem delal pri Volvo Trucks North America in Nissan Motors - sem bil vedno prepričan, da oblikovanje tovornjakov nima nič skupnega z oblikovanjem avtomobilov. Tovornjak je delovno orodje in ne izbira življenjskega sloga. In to je perspektiva, s katere morate gledati nanj.

 

Oblikujem električne tovornjake leta 2030

Prepričan sem, da je struktura današnjega električnega tovornjaka popolnoma zastarela, saj je preveč podobna strukturi tovornjakov na konvencionalni pogon iz preteklosti. Ne izkorišča vseh možnosti, ki jih ponujajo tehnologije e-mobilnosti in kompaktna velikost najnovejših baterij. Zato smo z ekipo začeli s praznim listom in popolnoma brez omejitev, ko smo si zamislili električni tovornjak leta 2030. Tako je HDDExpress povsem nov arhitekturni koncept za mestno e-mobilnost. Nima popolnoma nič skupnega s katerim koli tradicionalnim tovornjakom!

hdd express

 

Šlo nam je za to, da si zamislimo odziv, ki bi povsem drugačen od tistega kar poznamo in imamo danes, vendar pa hkrati prilagojen prihodnjim potrebam mest pri distribuciji in dostavi blaga. Naš odgovor ni dajal prednosti le povezljivosti, dosegu in ekološkim lastnostim, temveč tudi varnosti voznikov dostavnih vozil, njihovemu udobju in udobju lokalnih prebivalcev.

 

Brez onesnaževanja, tihe in varne nočne dostave

Namesto da bi bile baterije za pogonsko energijo nameščene na sprednjem delu vozila, kot je to značilno za današnja podvozja, nas je zanimalo, ali bi bilo mogoče električni pogon porazdeliti po celotni dolžini tega novega vozila. Tako ima HDD Express zdaj posebej kompakten modul za vleko in krmiljenje. To vozniku omogoča uporabo sistema, podobnega sistemu Segway®. Pri tem ni fizične povezave s prikolico ali prikolicami, ki so brez voznika. V tleh vsake prikolice so nameščene dovolj zmogljive baterije za prevoz blaga - 100-odstotno avtonomno - znotraj avtomatiziranih skladišč.

Prepričan sem, da se bo to načelo prikolic brez voznika - prikolice, ki niso fizično povezane z vlečno enoto - razvilo v naslednjem desetletju. Gre za učinkovit odgovor na veliko povpraševanje mestnih središč, ki želijo tiha, neonesnažujoča in varna vozila za nočno dostavo z najvišjo možno stopnjo avtomatizacije.

Načrtuje se, da bo HDD Express sčasoma nadomestil tovornjake, ki prevažajo tovore med 3,5 in 10 tonami - odvisno od števila prikolic, priključenih na vlečni modul, koncept pa bi se lahko sčasoma prilagodil tudi za prevoz večjih tovorov. Ne glede na končni rezultat smo koncept vozila v letu 2019 predstavili več kot 400 strankam Renault Trucks in vsi do zadnjega so bili nad njim navdušeni.

Lahko vam obljubim, da z raziskovanjem vseh možnosti e-mobilnosti za mestna okolja še zdaleč nismo končali!"

 

Bio

Paul Daintree je diplomiral na univerzi Leeds. Leta 1996 je diplomiral iz oblikovanja izdelkov in svojo poklicno pot začel v avtomobilski industriji, ki je ni nikoli zapustil. Preden se je leta 2006 pridružil oblikovalski dvorani Renault Trucks, je delal v podjetjih Nissan Motors in Volvo Trucks. Je oblikovalec serij T, C in K, ki so bile predstavljene leta 2013. Marca 2019 je bil imenovan za direktorja oblikovanja pri družbi Renault Trucks.

Paul Daintree