Pričevanja

Feldschlösschen: Od leta 2013 nam naši električni tovornjaki zagotavljajo konkurenčno prednost

#JoinTheGoodMove

Distribucija

Elektromobilnost

4min
Renault Trucks D Z.E. Carlsberg

Thomas Stalder je podpredsednik dobavne verige za stranke v hčerinski družbi Feldschlösschen skupine Carlsberg, ki je največja pivovarna in dobavitelj pijač v Švici. V svojem intervjuju poudarja strateški prispevek električnih tovornjakov k ogljično nevtralni logistiki.

Renault Trucks D ZE Illustration Carlsberg Feldschlösschen

 

Ali lahko predstavite svoje podjetje in njegov trg? Podjetje Feldschlösschen, ki sta ga leta 1876 ustanovila Theophil Roniger in Mathias Wüthrich, je že več kot 120 let vodilno na trgu v Švici. Zaposluje 1.200 delavcev na 21 različnih lokacijah po vsej Švici. Pivo varimo v dveh proizvodnih centrih: Rheinfelden in Sion. Brezalkoholne pijače in ustekleničeno mineralno vodo proizvajamo v mestu Rhäzüns. Trg piva v Švici je stabilen, vendar se število pivovarn nenehno povečuje. Imamo največje število pivovarn na prebivalca na svetu. Trg je zato zelo konkurenčen.

 

Vaše podjetje je zavezano k varovanju okolja. Kateri so njegovi glavni dosežki na tem področju? Z našim programom "Skupaj k ničli" smo si zastavili ambiciozne cilje na štirih ključnih področjih: ogljični odtis, odpadna voda, odgovorno pitje in industrijske nesreče. Na področju ogljičnega odtisa smo v preteklem letu povečali delež lastne proizvodnje obnovljive energije s 50 % na 66 %. To je bilo mogoče z uporabo bioplina iz lastne dejavnosti ter z uporabo alkohola iz proizvodnje brezalkoholnega piva, ki ga uporabljamo za proizvodnjo toplote.

 

Na kaj ste še posebej ponosni v zvezi s svojim poklicnim in osebnim udejstvovanjem pri varovanju okolja? Pivo je naravni proizvod. Surovine pridobivamo neposredno iz naravnih virov in smo zato vedno imeli tesen odnos z okoljem. Varstvo okolja je že več desetletij naša glavna tema. Postavili smo si jasne cilje, podpisali smo Pariški podnebni sporazum in načrtujemo, da bomo do leta 2030 ogljično nevtralni. Sprejeli smo številne ukrepe, ki nam bodo pomagali, da bomo z lastnimi prizadevanji zmanjšali svoj vpliv na ničlo.

Ponosen sem, da smo z nakupom električnih tovornjakov naredili še en pomemben korak na poti do ogljično nevtralne logistike. Na ta korak smo se pripravljali že nekaj let. Že leta 2008 smo uvedli prvi vozni park e-vozil za dostavo strankam. Železniško omrežje smo dosledno uporabljali kot del našega logističnega omrežja. Ponosen pa sem tudi na delež proizvodnje energije iz obnovljivih virov iz lastne dejavnosti, ki je zdaj dosegel 66 %, deloma z uporabo alkohola iz brezalkoholnega piva.

Tudi osebno sem zavezan k čim večjemu zmanjšanju svojega odtisa CO2. Živim energetsko učinkovito, brez uporabe fosilnih goriv, električno energijo proizvajam v svojem domu kot samooskrba, za krajša potovanja pa uporabljamo električni avtomobil, ki deluje na doma proizvedeno električno energijo.

Kakšno vlogo imajo električni tovornjaki v politiki dostave brez ogljika skupine Carlsberg in družbe Feldschlösschen? Električni tovornjaki pomembno prispevajo k našemu cilju brezogljične logistike. Predstavljajo pomemben del našega načrta. Za najdaljše dobavne poti uporabljamo železnico, za krajše pa električne tovornjake. To politiko smo sprejeli že pred nekaj leti in si dosledno prizadevali za njeno uresničitev. Imamo vizijo ogljično nevtralne logistike in z uvedbo električnih tovornjakov smo se zelo zgodaj podali na to pot. Prve 18-tonske tovornjake smo v Švici uvedli že leta 2013. Izvedli smo številne teste, švicarski Zvezni inštitut za tehnologijo (ETH) v Zürichu pa je za nas izvedel študijo in pripravil ekološko in ekonomsko analizo. Za seboj imamo veliko izkušenj, ki jih želimo uporabiti pri nadaljnjem napredku na področju elektromobilnosti.

 

Zakaj ste se odločili za nakup 20 vozil D Wide Z.E. podjetja Renault Trucks? Po testiranju prvih 18-tonskih električnih tovornjakov leta 2013 in pregledu naših izkušenj smo pred več kot petimi leti sprejeli odločitev o prehodu na električna tovorna vozila. Ob pogovoru z družbo Renault Trucks smo hitro ugotovili, da z njimi obstajajo možnosti, in razumeli so naše načrte za čimprejšnji prehod. Z družbo Renault Trucks zelo tesno sodelujemo ter se zelo odprto in konstruktivno pogovarjamo, kar nas je prepričalo, da so pravi partner. Poleg tega nam je rešitev financiranja, ki jo je ponudil Renault Trucks, pomagala sprejeti odločitev in podpisati pogodbo za 20 tovornjakov D Wide Z.E.

Ali vam električni tovornjaki pomagajo doseči konkurenčno prednost? Ker so okoljska vprašanja za potrošnike postala pomembnejša, je uporaba te tehnologije zagotovo prednost. Tako lahko strankam pokažemo, da naši cilji niso le abstraktni na papirju, ampak se dejansko izvajajo. Toda naše ambicije segajo že v preteklost. Naša želja po ogljični nevtralnosti je obstajala že dolgo pred podnebnimi demonstracijami. Kot podjetje smo prepričani, da se moramo zavedati svoje odgovornosti do prihodnjih generacij in da moramo storiti vse, kar je v naši moči, da za seboj pustimo nepoškodovano okolje.

 

Ali dodatni stroški električnih tovornjakov nadomestijo gospodarske prednosti za vaše podjetje? Seveda smo opravili ekonomsko oceno električnih tovornjakov. Kljub vsemu moramo biti pripravljeni vlagati v novo tehnologijo, tudi če ta na začetku ni bolj ekonomična od tovornjakov na fosilna goriva. Na dolgi rok je to prava poteza.

 

Kaj električni vozni park pomeni z vidika organizacije dostave? Naši vozniki se morajo navaditi na električne tovornjake, vendar so ponosni, da jih vozijo, in veseli jih, da ima Feldschlösschen tudi na tem področju pionirsko vlogo in da so oni del tega. Razen tega, da je treba voznike na začetku usposobiti, se ni nič spremenilo. Še vedno dnevno dostavljamo svojim strankam, kot smo to počeli vedno.

 

Kakšne prednosti pričakujete od svoje naložbe? Da bomo dosegli svoje cilje glede emisij CO2. In da bomo pridobili več izkušenj s to novo tehnologijo.

 

Kako vidite prihodnost logistike in elektromobilnosti? Kombinirani modeli železnice in elektromobilnosti, kakršne smo zdaj razvili, bi lahko v prihodnosti predstavljali model tudi za druga podjetja.

Set canonical URL
Off