Pričevanja

Renault Trucks K 520 - Otok Reunion - ST2D

Gradnja

6min
RENAULT TRUCKS K 520 - REUNION ISLAND - ST2D

Na otoku Reunion Renault Trucks K 520 prevaža in dostavlja gradbeni material gradbiščem, ki pogosto delujejo na zahtevnih in težko dostopnih terenih.

ST2D

 

USTANOVLJENO LETA: 1998

DEJAVNOST: transport in dostava gradbenega materiala

ŠTEVILO ZAPOSLENIH: 3

VOZNI PARK: 3 tovornjaki za gradbeno dejavnost, od katerih en Renault Trucks K 520

RENAULT TRUCKS K 520 - REUNION ISLAND - ST2D

Leži v Maskarenskem otočju v Indijskem oceanu, približno 700 kilometrov vzhodno od Madagaskarja in je od Slovenije oddaljen okrog 10.000 kilometrov. Reunion je vulkanski otok s površino 2.500 kvadratnih kilometrov. Visoka lega in lokalno podnebje sta oblikovala to težko dostopno območje zelo visokih tveganj (erozija, premiki tal, poplave), s tem pa tudi edinstveno in izjemno naravno dediščino.

1,66 milijarde

tolikšna je vrednost projekta pilotne gradnje nove obalne ceste v dolžini preko 12 kilometrov, ki jo izvajajo družbe Bouygues, Vinci in Eiffage. Cesta bo povezovala prestolnico Saint-Denis s pristaniščem na severozahodu otoka.
RAZVOJ MEST NA OBALI

S 333 prebivalci na kvadratni kilometer je ta francoski prekomorski departma po gostoti naseljenosti tretji v državi. 840.000 prebivalcev poseljuje pretežno obalno območje, zato mora biti poskrbljeno za bivanje in mobilnost. Za zadovoljevanje tovrstnih potreb se gradbišča na otoku množijo eno za drugim. To potrjuje naslednje veliko gradbišče družb Bouygues, Eiffage in Vinci, kjer je predvidena pilotna gradnja obalne ceste – med prestolnico Saint-Denis in pristaniščem Le Port na severozahodu otoka – kot zamenjava za sedanjo cesto, na kateri preži stalna nevarnost padajočega kamenja in so zastoji redni pojav.

 

 
DOSTAVA GRADBENEGA MATERIALA Z RENAULT TRUCKS K

Max Damour, 45-letni samostojni prevoznik, največ sodeluje z gradbišči družbe Vinci in še z nekaterimi lokalnimi gradbeniki. Je soustanovitelj družinskega prevozniškega podjetja ST2D, ki ga vodi skupaj z bratom. Max že od leta 1998 oziroma od ustanovitve podjetja prevaža vse vrste materialov (gradbene plošče, opažne elemente, konstrukcije itd.) in jih dostavlja na številna gradbišča. »Uporabljamo tri tovornjake. V podjetju sta poleg mene zaposlena še dva šoferja in en uslužbenec. Ves čas smo zvesti znamki Renault Trucks«, nam pove. Njihova najnovejša pridobitev je Renault Trucks K 520, nabavljen julija 2014, s katerim so nadomestili Renault Kerax, ki ga je prej Max uporabljal kakšnih deset let.

2 VPRAŠANJI …

Max Damour, voznika tovornjaka Renault Trucks K, soustanovitelja transportnega podjetja ST2D.

RENAULT TRUCKS K 520 - REUNION ISLAND - ST2D
 
Se za volanom svojega tovornjaka Renault Trucks K počutite varno?

Max Damour — »Zagotovo, kamion deluje zelo varno. Njegova odlična lega na cesti me je hitro prepričala. Nikakršne razlike ne občutim, če peljem prazno ali natovorjeno vozilo. Kadar pelješ skozi predor ali ko se znoči, prispeva samodejna vključitev luči k varnosti in dobremu občutku za volanom. Poleg tega je upravljanje s parkirno zavoro nadvse enostavno. Čim izbereš prestavo, se samodejno sprosti.«

 

Kako ocenjujete udobje vozila?

M.D. — »Pri Renault Trucks so mislili na voznika, kar se dobro vidi pri celotni ergonomiji kabine. Različni ukazi so logično razvrščeni in na dosegu roke. Kabina z ležiščem je prostorna in globoka, vidljivost je zahvaljujoč višini vozila odlična. Kar se tiče motorja, deluje DTI 13 s svojimi 520 konjskimi močmi zelo tiho tako med vožnjo kot tudi med poganjanjem žerjavi. Vožnja je lažja in veliko manj utrujajoča. Tudi nastavljiva omejitev hitrosti prispeva k voznemu udobju. Nazadnje imaš občutek, da voziš osebni avtomobil.«

ODLIČNA VODLJIVOST TOVORNJAKA K 520

»K 520 trenutno zbuja radovednost. Številni otočani ga imenujejo »Transformer«, in sicer po filmu, v katerem se avtomobili spreminjajo v robote, saj naredi takšen vtis«, razloži. Predvsem pa ta novi kamion največje dovoljene skupne teže 32 ton, opremljen s ploščadjo in žerjavom, vozniku prinaša pomembne izboljšave, ki olajšajo vožnjo po luknjastem, skalnatem, poraščenem in včasih namočenem terenu, značilnem za reunionska gradbišča. Max najprej pohvali trdnost jeklenih odbijačev in podvozja. »Je bistveno bolj robusten kot druga dva naša tovornjaka drugih znamk,« pojasni. Kljub svoji dolžini 10,5 m je tovornjak izvrstno vodljiv.« Z njim je mogoče povsem udobno prečiti težke terene, saj je njegovo vzmetenje odlično in rezervoar goriva visoko nameščen. Tudi obračalni krog je zelo ugoden. S tovornjakom K 520 je znatno enostavneje manevrirati kot z drugim, kljub temu, da je slednji 2 metra krajši. Spust po strmini do mojega doma na severnem delu otoka ne predstavlja nobene težave,« je navdušen.

 

DODATNI OPRIJEM LAJŠA SPOPADANJE S TEŽAVNIMI RAZMERAMI

K 520 se razlikuje tudi po svojem motorju. DTI 13 je odziven in zagotavlja dobre pospeške. Aktivirani način Off Road mu zagotovi dodatni oprijem za izhod iz kritičnih situacij, ko se vozilo ugreza. Max Damour meni, da ta način tudi ob velikih obremenitvah omogoča progresivno višanje števila vrtljajev motorja, pri čemer ne prihaja do zdrsa zadnjih koles.

Set canonical URL
Off