Pričevanja

Transports Houtch: naši tovornjaki na zemeljski plin

Zeleni viri energije

3min
Renault Trucks D CNG Houtch

Alain Houtch je skupaj z bratom Huguesom glavni izvršni direktor podjetja Transport Houtch, ki je bilo ustanovljeno leta 1965. Danes je 21 od 200 tovornjakov, ki jih upravlja to družinsko MSP, "zelenih" tovornjakov. Natančneje, gre za vozila Renault Trucks D-Wide, ki uporabljajo stisnjen zemeljski plin in bioplin. Tukaj je zgodba v Alainovih besedah.

"Spomnim se vsega vznemirjenja poleti 2015. Naše podjetje iz baze v Fresnoy le Grand v francoskem departmaju Aisne se je že več let ukvarjalo z energetskim prehodom in že smo podpisali listino CO2 v prometni industriji. Skupaj z bratom Huguesom, ki z mano vodi naše družinsko podjetje s 400 zaposlenimi, sem sprejel odločitev o ekološko odgovornem pristopu k čisti in trajnostni mobilnosti. Zavzemajmo se za zelene tovornjake!

V čisto praktičnem smislu smo iskali alternativo dizelskemu gorivu za naš vozni park 200 vozil, od katerih jih je 50 težkih od 3,5 do 19 ton. Na koncu smo se odločili za zemeljski plin! Zato smo se odločili, da bomo investirali v nova vozila, ki uporabljajo to okolju prijazno alternativno obliko energije, in zgradili lastno hitro polnilno postajo, ki bo delovala 24 ur na dan in 7 dni v tednu, ter tako širili glas o tem. Odprta je vsak dan in služi drugim prevoznim podjetjem v regiji ter zasebnim voznikom.

Zemeljski plin: tovornjakom omogoča do 500 milj dosega

Naslednje vprašanje je bilo: Ko je naš oče leta 1965 ustanovil podjetje, je imel eno vozilo in tri stranke. Vedno je bil zvest Renaultu in še danes ima velika večina naših tovornjakov na rešetki hladilnika logotip romba. Zato je bilo povsem naravno, da smo se obrnili na družbo Renault Trucks, da bi nam dobavila vozila na stisnjen zemeljski plin (CNG).

21 vozil Renault Trucks D Wide 320 KM z dvojnim dosegom, ki smo jih kupili, je bilo razvitih posebej za naše podjetje in naše natančne zahteve, in sicer za dostavo na razdalji med 250 in 370 km. V standardni izvedbi ti tovornjaki prevažajo dva nosilca s po štirimi plinskimi jeklenkami. Za nas je Renault Trucks dodal še dve, s čimer je povečal največji doseg z 250 na 500 milj. To rešitev smo tri tedne preizkušali s prototipnim vozilom, pri čemer smo gorivo točili na lastni interni polnilnici. Preizkus je bil uspešen in od takrat nimamo nobenih težav. Renault Trucks skrbi za vzdrževanje in z njihovim delom smo popolnoma zadovoljni, sčasoma pa bomo za vzdrževanje skrbeli sami v lastni delavnici na lokaciji, da bomo popolnoma neodvisni.

70 % nižje emisije CO2

Druga prednost CNG je, da za razliko od utekočinjenega plina pri polnjenju ni treba nositi osebne zaščitne opreme. To je enako enostavno kot pri dizelskem gorivu in ne traja več kot petnajst minut... kar naši vozniki zelo cenijo! Kar zadeva mehanske vidike in poleg privlačnosti novih tovornjakov, so naši vozniki še posebej navdušeni nad nizko ravnjo hrupa in bolj prilagodljivim menjalnikom Renault Trucks D Wide. Pozitivne podobe zemeljskega plina vsekakor ne gre spregledati: naši zaposleni so zelo ponosni na "vožnjo s čistimi" in "zelenimi" tovornjaki, stranke pa nam redno čestitajo.

 

Bistvo pa je, da ta rešitev koristi vsem delom podjetja, tako z vidika naše podobe kot z vidika ocene družbene odgovornosti podjetij. Okoljevarstvene koristi so ogromne, saj tovornjaki na stisnjen zemeljski plin izpuščajo 15 % manj CO2 kot enakovredna dizelska različica in do 70 % manj, če uporabljajo bioplin, pridobljen z metanizacijo kmetijskih odpadkov, ki ga uporabljajo naši tovornjaki. Njihove emisije prav tako skorajda ne vsebujejo drobnih delcev, zaradi česar so upravičeni do Crit'Air na vetrobranskem steklu in imajo neomejen dostop do središča Pariza ali Lilla v času največje onesnaženosti. In to brez vonja in izpušnega dima!

 

Z vidika obratovalnih stroškov je ta oblika energije dolgoročno vsekakor ugodna, zlasti zaradi nizkih stroškov bioplina, državnih spodbud in podpore lokalnih oblasti. Bistvo je, da sem zelo zadovoljen z izbiro, ki smo jo sprejeli, medtem ko čakamo na povečanje dosega električnih tovornjakov, da bomo lahko preizkusili tudi rešitev e-mobilnosti. Toda ne glede na to, kaj se bo zgodilo, bo podjetje Transports Houtch vedno izbralo okolju najbolj prijazno pot naprej, na kar smo zelo ponosni.

Profil

Alain Houtch (56) je glavni izvršni direktor podjetja Transports Houtch, ki ga je leta 1965 ustanovil njegov oče in ki danes ustvarja 59 milijonov evrov letnih prihodkov ter zaposluje 400 ljudi v šestih poslovnih sektorjih. S sedežem v Fresnoy-le-Grand v regiji Hauts-de-France ponuja prevoze, logistiko, distribucijo, pakiranje in oskrbo z energijo.

Set canonical URL
Off