Seznam vsebine

Katere vrste virov goriva uporabiti za razogljičenje?

Zeleni viri energije

4min
Renault Trucks T High Evo

Katere vrste energije so danes na voljo za pogon tovornjaka?

Obstajajo 4:

  • Dizel
  • Plin
  • Vodik
  • elektrika

Preglejmo jih enega za drugim in preverimo, kateri od njih bo najučinkovitejši pri zmanjševanju emisij CO2 zmanjšajo emisije.

Upoštevajte, da so vse emisije CO2 so izračunane od zibelke do groba, kar pomeni, da upoštevajo vse emisije CO2 od proizvodnje energije in vozil do konca njihove življenjske dobe. Ti izračuni so bili opravljeni za 16-tonsko vozilo.

Dizelsko gorivo

Bio-dizel, ester maščobnih kislin, proizveden iz rastlinskih olj, kot je oljna ogrščica, zagotavlja 65-odstotno zmanjšanje emisij CO2 v primerjavi s fosilnim dizelskim gorivom in bi lahko bil dobro dopolnilo za dizelsko gorivo iz fosilnih goriv. razogljičenje cestnega prevoza blaga. Trenutno je očitno ena najcenejših rešitev.

Vendar je uporaba biodizla za cestni promet omejena zaradi omejenih količin, ki so na voljo, njegova proizvodnja pa lahko povzroči tudi tveganje krčenja gozdov in se srečuje s konkurenco drugih sektorjev, kot je proizvodnja hrane.

Zelo verjetno je, da bo do leta 2040 največ 10 % tovornjakov uporabljalo to vrsto goriva.

Sintetična goriva (XTL, HVO), biogoriva druge generacije, zagotavljajo nadaljnje zmanjšanje emisij CO2 2 . Pridobivajo se iz živalskih maščob, rabljenih olj ali gozdnih ostankov in ne konkurirajo živilskim proizvodom. Vendar pa so trenutno na voljo zelo majhne količine in bodo verjetno takšne ostale tudi v naslednjih nekaj desetletjih, saj je količina uporabnih surovin omejena.

 

E-dizel, proizveden z uporabo obnovljive električne energije, vode in CO2 iz ozračja, omogoča tudi 65-odstotno zmanjšanje emisij v primerjavi s fosilnimi dizelskimi gorivi. Vendar pa so za njegovo dostopnost potrebne velike naložbe, ki še vedno niso zanesljive.

Plin

To pomeni metan, ki obstaja v dveh oblikah: fosilni zemeljski plin in bioplin, pridobljen s fermentacijo uplinjanja organskih snovi (biomase).

Fosilni zemeljski plin omogoča prihranek le 5 % emisij CO2 v primerjavi z dizelskim gorivom. Zato ni primerna možnost za razogljičenje.

Biometan ali bioplin, proizveden s fermentacijo ali uplinjanjem organskih snovi, prispeva k 75 % manjšim emisijam CO2 kot pri dizelskem gorivu. Vendar so in bodo količine bioplina, ki so na voljo, omejene. Tako bo prometni sektor za njegovo uporabo tekmoval z drugimi poslovnimi sektorji, njegova cena (leta 2019 bo štirikrat višja od zemeljskega plina) pa se bo zaradi verjetnega zmanjšanja javnih sredstev za njegovo proizvodnjo zvišala.

Bioplin oddaja dušikove okside (NOx), zaradi česar ga ne bo mogoče uporabljati v mestu. Nazadnje, njegov potencialni učinek toplogrednih plinov, ki prispeva h globalnemu segrevanju, je 86-krat večji od učinka CO2 v obdobju 80 let, zato ga je treba zelo natančno spremljati, da se zmanjša tveganje uhajanja med proizvodnjo in prevozom.

Približno 10 % tovornjakov, najverjetneje težkih vozil, vozil za prevoz na dolge razdalje in gradbenih vozil, bo do leta 2040 najverjetneje uporabljalo bioplin.

Vodik

Na spletni strani vodik ki ga imamo trenutno na voljo, znanega kot sivi vodik, se proizvaja iz fosilnega metana in sprošča 14 % več CO2 kot fosilno dizelsko gorivo. Prehod na zeleni vodik, proizveden z obnovljivo elektrolizo, ki jo poganja elektrika, pa bi prispeval k zmanjšanju emisij CO2 do 62 %.

Ta prehod bo potekal počasi in na račun velikih naložb, cestni promet pa bo še vedno tekmoval z drugimi sektorji, ki nimajo drugih možnosti za razogljičenje. Njegove obsežne uporabe zato ni mogoče pričakovati prej kot v naslednjem desetletju.

Vodikove gorivne celice so danes najnaprednejša tehnologija. Te celice pretvarjajo vodik in kisik v električno energijo. Alternativna uporaba vodika je v motorjih z notranjim izgorevanjem, ki lahko uporabljajo manj čisto obliko in potrebujejo manj hlajenja. Vendar pa je slabost teh sistemov, da oddajajo majhno količino NOx, zaradi česar je njihova uporaba v mestih malo verjetna, poleg tega pa porabijo nekoliko več vodika kot gorivne celice.

Električna energija

V povprečju bodo v Evropi brezogljični električna energija proizvedena iz obnovljivih virov energije ali jedrske proizvodnje, trenutno omogoča 55-odstotni prihranek emisij CO2 v primerjavi s fosilnim dizelskim gorivom. V nekaterih državah, kot je Francija, je ta prihranek več kot 80-odstoten.

Tehnologija za električne motorje je že na voljo, zmogljivost akumulatorjev pa se nenehno povečuje.

Električna tovorna vozila brez neposrednih učinkov emisij so najučinkovitejša rešitev za težave z onesnaževanjem v mestih. Polnijo se lahko ponoči - v času izven prometnih konic - na industrijskem trifaznem priključku ali osnovnem polnilnem terminalu, delujejo tiho in voznikom zagotavljajo veliko udobje pri uporabi.

Čeprav so električna vozila še vedno dražja od vozil na dizelsko gorivo, se razlika nenehno zmanjšuje, nekatere aplikacije, kot je zbiranje smeti, pa so že popolnoma konkurenčne. Od leta 2025 bodo skupni stroški lastništva in upravljanja električnega tovornjaka na baterijski pogon za mestno uporabo nižji od stroškov tovornjaka na dizelsko gorivo. Do tega datuma bodo električni tovornjaki pokrivali vse vrste uporabe v mestih.

Približevanje ogljični nevtralnosti

Na podlagi analize tovornjakov "od zibelke do groba", njihovih skupnih stroškov delovanja, enostavnosti uporabe in razpoložljivosti brezogljičnih goriv smo predvideli, da se bodo do leta 2020 štiri razpoložljive vrste goriv uporabljale v naslednjih razmerjih:

 

  • 0 % tovornjakov, ki uporabljajo fosilno dizelsko gorivo ali zemeljski plin.
  • do 20 % tovornjakov, ki uporabljajo biogoriva za najtežjo uporabo (prevozniki na dolge razdalje, težka gradbena dela itd.).
  • Približno 80 % tovornjakov bo opremljenih z električnimi baterijami z možnostjo polnjenja ali z razogljičenimi vodikovimi gorivnimi celicami za najzahtevnejšo uporabo. Natančen delež uporabe teh dveh virov energije še ni znan.